Monday, May 3, 2010

episod pertama(habis sekolah)

2002,thun mncbr bg aku...kern terpksa mengikuti sis aku beljr di kolej jengka..wktu tu kolej ni ngh mempromosikan kolej dia.agk popular jgk lh kat tembangau..ape lg aku mnyewa umh berdepan ngn kolej supaya mmmudhkn sis menolg aku..tpi korg tau sis aku sgup xngaku aku ni adik dia..myb dia malu..xpe aku xksh..dlm pd mse yg sme sis aku aku mngjk 3 org kwn menyewa rumh ku..pd mua nyer diorg ni ok tpi mkin lme sdh tunjuk belang msing masing,sewa xbyr.mknan yg dikirm oleh mak ku hbis diorg kerjakan..klua mlm..aku terasa diriku ni bgi hamba pd diorg...xkn diorg xthu keadaan aku..pernh aku berlaper krn makanan aku hbis...nk ngdu pd sis ,dia ttp myebelahkann kwn dia...aku msih bersabar ..hye ALLAH tmpt ku mmngdu...pd fmly mungkin tidk...krn ayh mk msih percye sis aku...gipun aku xnk sshkn diorg...aku xbertegur ngn budk satu rmh krn diorg pulaukn aku...
sampi di satu tahp diorg snggup mncuri portfolio aku...cber korang bygkn...aku bersenkang mata dri pgi hingga tgh mlm dgn xmkn ...duit 150 ku hbiskn tuk mnghias portfolio tu akhirnye jd santapn org lain...ble ku tye pd bdk satu rumh ni diorg xngku...aku nmpk sendiri...aku sedih knpe diorg buat aku...sis aku sgup memukul aku..aku xdibenarkn msuk ke bilik aku sndiri malahan diorg kunci...aku menangis...aku merangkak klua di blkg dn pergi kerumah jirn sebelah...aku merayu pd akak tu...minta tolg ngnp rumah dia satu hri ...
keesokan hrinyer aku kwn baikku dtg..dialah yg membuat aduan dn menolg aku di kolej...aku dipindh duduk di asrama..jiwaku rs tenang..tenaga pengajar pun phm dn mgambil tindakan ..allhamdulillah x smpi seminggu aku mndengar berita bhwa budk yg menyewa rumh ku ke banned.rumh tu xlh swa lg krn penduduk rumh tmn ngdu budak ni buat mksiat,,kn tgkp wktu buatprojek dlm kereta ..mcm mcm g...tulh akibt mnganiaya org seperti ku...aku pun rs cukuplh smpi sni di kolej..aku mngmbil keputusn tuk berhenti krn kcewa ngn sikp kawan dn sis ku....

No comments:

Post a Comment