Monday, May 3, 2010

tolg mak jual kuih pau

seprt biasa duduk rumh itulah rutin hrian aku...memasak mengemas..nk wt kj lain aku xmpu...ohye mak aku ni sbnrnyer mmmg pndi wt kuih...kuih ape .....cuba teka..kuih pau..hahahah...kul 4 pg aku dh bgun tolg mk susun kuih dlm tuppewre..mdi kn pg awal...kol 5.30 mak dh hntr aku . sbb pd wktu ni lori swit byk klua msuk...sorg je aku...aku kn usaha....mkin lme kuih pau mk ku laku..hbis ..aku bgi cdngan pd mak tuk jual buah buahan...rojak .seronok pd mulanya yela brg laku..tpi biasa lah adat org melayu..PHD...ha korg taukan !!...tabur fitnah katakan kuih pau mk aku ada lalat mcm..mcm lagilah...jualan pun merosot...yg buat fitnah tu org kdi tu sendiri...pe lagi mak ku berhenti membuat kuih,,,,,
tpi itu tidk mmtahkn smgat aku tuk mncuba..ada 5 gerai majlis..aku mncuba isi.alhamdulilah rezekiku ada..dri 60 org yg memohon aku dpilih...0gos 2004 gnplah thun kdi aku berniaga,,,,tpi wt ditutup sementara wktu skrg nti aku critakn...knpa ..
2thun pertama aku seronok berniaga ngn makku..ayah turut mmbantu...kdi ku adalah kdai pertama yg ade set karaoke...tiap tiap mlm indon .melayu dtg...200 boleh lah adee dlm stu hari...tpi mkin lme sperti biasa..ntahlah xthu knpe..ade je yg PHD...PHD PHD....benci betul.....jdi nk melariskn semula kdi ni aku mngmbil pekerja wanita indon ...bermacam macam karenah...ade tu sehari dh kje langsung lari ikut pkwe...aku pun dh phm sgt..buatlah mcm biasa...wlupun tgn dn kakiku x sempurna tapi aku mhu belajar....

No comments:

Post a Comment